perjantai 5. syyskuuta 2014

Kierroslukumittari Kege


Jos mietitään kesäistä ketjujen putoamista, niin päätelmänä on että ketjut pitäisi vaihtaa ensikesäksi.
Molempien Hondien ketjut ovat nyt lähes viimeisellä säädöllä.
Siis ovat venyneet.
Kun kerran ketjut pitää vaihtaa, niin myös rattaat olisi hyvä vaihtaa samalla kertaa.
Jos pyörissä olisi alkuperäiset ketjut, niin mitään vaihtotarvetta ei olisi vielä aikoihin.
Nyt mennään kuitenkin muun merkkisten ketjujen ehdoilla.
Olemme jo todennet, että Hondien välitys-suhde ei ole aivan optimi tällä hetkellä.
Varmistaaksemme asiaa vielä numeraalisesti, niin Patrick päätyi tilaamaan netistä Kege kierroslukumittarin.
Mittari oli edullinen, mutta ristiriitana oli mittarin ohjeet ja johtojen värit

Mittarin  johtojen värit olivat erilaiset !
Pyörän olemassa olevassa sähkökaaviossa oli johtojen värit täysin erilaiset.

Originaali Hondassa oli kolmas värivaihtoehto.

Kegen kiinitysreikä oli liian pieni. Se vaati reiän suurentamista poraamalla.
Ohjaustangon irroittaminen oli aika vaivaloista, jotta saimme mittarin asennettua sen alle.
Sitten mittari vain paikoilleen ja prikka toiselle tangon puolelle tasapainon vuoksi.

Mittaamalla jokainen johto erikseen, saimme lopulta tuon kytkettyä värikoodi sotkuista huolimatta.
Joten tässä tämä mittari, joka auttaa meitä ketjujen ja rattaiden suunittelussa.
Toinen Honda ei tarvitse mittaria, sillä tämä kertoo molempien pyörien tarvittavan tiedon meille. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti