lauantai 27. helmikuuta 2016

Vaakasylinteri Jawa

Kun ei ole tullut aikoinaan otettua yhtään kuvaa minun vaakasylinterisestä Jawasta katukäyttöön.
Niin en voi näyttää teille, että tuollainen on ollut tosiaan olemassa.
Eniten ihmiset nikottelevat minun mallista joka oli vuodelta 1951 !
Silloisten poliisilaitoksen tietojen mukaan sellaisia oli vain 2 kappaletta suomessa !
Laitteesta ei ollut yhtään paperia jäljellä, mutta maininta että sellainen oli samoilla kilvillä joskus rekisteröity.
Jolloin silloinen poliisi setä kirjoitti minulle heti uuden rekisteriotteen.
Poliisi ei ollut aivan varma sen sisällöstä. Sanoi vaan, että olkoon näin.
Minulle tuo oli yksi lysti, kunhan ajot vain jatkuisivat.
Ja jatkuivathan ne iloisin mielin !

Rekisteritoimisto oli sama kuin elokuvan  "Komissario Palmun" poliisiasema.
Jos, jotakin kiinostaa ... historiallinen poliisiaseman paikka.

Tämän Viro kuvan versio on toki nuoremmasta pyörästä otettu, mutta sen sylinteri on miltei vaakatasossa,
Minun versiossa tuo oli 100% vaakatasossa.
On ihanaa löytää Virosta väitteilleni jonkin asteinen todiste vihdoinkin.
Arvatkaako, että olen iloinen tuosta !!!
















Tässä Jawan sylinteri hieman lähemmin kuvattuna.
















Toinen kuva samasta pyörästä.
Juma !, että vanha äijä on iloinen, ettei tarvitse tapella enää yhtään aiheesta.
Sanon vaan, että repikää tuosta huumoria !


No joo ... Rautaesiripun takana olevista pyöristä emme todellakaan tiedä vieläkään tarpeeksi suomessa..
Tässä mielessä tämä Viron Mootoripyörä näyttely oli hyvä.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti