torstai 21. huhtikuuta 2016

Sulakepesä

Moottoripyörät on toki otettu käyttöön jo aikaisemmin. Ei kuitenkaan ole ollut juuri mitään kovin ihmeellistä ajoa, josta kannattaisi erikseen kirjoittaa mitään.
Nyt meidän viereemme tuli Motonet, se on aivan "hiton" hieno juttu !
Osia saa ostettua aivan vierestä. Ei tarvitse enää ajaa Vantaalle saakka ostoksille.
Auton osat löytyvät myös tuolta. 

Päätimmekin vaihtaa molempiin Hondiin sulakepesät moderniksi.
Tarvitsimme tinaa, vanhaan kolviin uuden kärjen, sulakepesät, 15A sulakkeet ja kuusiokolo T-avaimen.
Ne löytyivät heti Motonetistä.helposti.
Sitten eikuin töihin tallille.
 
Vanha sulakepesä oli rikki ja kosteudelta suojaamaton. Siinä oli myös hyvin vanhanaikaiset lasisulakkeet. Niitä on myös huonompi enää löytää mistään kaupoista. 
















Ikivanhat lasisulakkeet näyttävät tältä.
















Jotta akkukotelon voi avata, niin tarvitaan pitkää kuusiokolo avainta tai T-avainta, jollaisen ostin.
Joissakin Hondissa tuo kotelo avautuu ristipää pulteilla.
Meillä tämä kotelo on kiinni rosterisilla kuusio kolopulteilla.
Kovin erilaisia on nämä Hondat ...
















Kuvasta näette, kuinka hankalaa on avata kotelo ilman oikeaa kunnollista avainta.
Tämä avain tekee tuosta työstä hyvin helppoa.
Huonommallakin avaimelle pärjää, mutta miksi kiusaisi itseään saituudella?
Ei kannata olla typerä ja saita. Koska avain käy moneen muuhunkin työhön.  
















Vanha ja uusi systeemi.
















Uusi sulakepesä on kolvattu paikoilleen. Juotosten päälle on muistettu laittaa kutistesukka.
Enää tarvitse, kuin  pudottaa sulakepesä akun taakse. Ja ruuvata akkukotelon kansi paikoilleen uudella T- avaimella.
Ja tuollahan töihin tuli vauhtia. Hyvä ostos sanoisin. 
















Ps. Ajettu on hieman mutta odottelemme kuitenkin parempaa säätä johonkin pidempään retkeen.
Pyörätkin odottavat timminä tallissa tuota H-hetkeä.
Toivottavasti sellainen ilmestyy pian.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti