Kun Akin HD : n takarengas oli vaihdettu, niin kerkesimme vasta myöhemmin ajamaan pidemmän testiajon. Aamulla oli viileää ... Koska aamu oli kylmä, niin
hain autolla kanisterilla bensaa omaan Yamahaani. Olin jättänyt sen
tankkaamatta, kun ajattelin kesän jatkuvan normaalisti tai hyvin
lämpimänä. Tankkasin siis Yamaha Viragon tallilla kanisterista ajamisen
sijaan. Ei huvittanut palella.
Mietimme minne ajaa. Satu oli vinkannut Linlosta Akille.
Kun tuota ei oltu ennen nähty, niin suuntasimme keulamme sinne. Olimme jo melkein perillä, kun minun pyöräni ei enää käynnistynyt. Siihen tuli hädin tuskin valot, mutta virta ei riitänyt käynnistykseen.
Ensimäiseksi tuli mieleeni akku, jossa pitäisi olla virtaa rittävästi.
Lopulta havaitsin, että akun navan muunosnippa oli löysällä. En käsitä miten tuo voisi olla mahdollista, koska olin sen itse kiristänyt ja asentanut paikoilleen.
No, sen pohtiminen oli aivan turhaa.
Suurin ongelma oli se, että olin jättänyt työkalut kotiin. Tarkalleen ottaen ne olivat Tiian Yamahan sivulaukussa.
Ikinä ei pitäisi lähteä liikenteeseen ilman työkaluja.
Viragon satulan alla oli vain pari hassua työkalua. Sainkin niitä soveltaen kiilattua munnosnipan ottamaan toiselta laidalta kiinni.
Korjauksen vaihtoehtoja olisi ollut, puukiila, folion pala tai vaikka rautalanka tai jokin muu "kikka kolmonen".
Näin sitä sitten omaa korjaus sovellusta käyttäen pyörä käynnistyi ja matka jatkui.
Ps. Tämän akun navat ovat sivu kiinitteisiä ja muunnos nippa siirtää kiinityksen yläpuoliseksi.
Saavuimme Linlon venesatamaan mihin jätimme pyörät. Ainoana osviittana reitistä meille oli tämä saaren aikoja sitten kulahtanut opastekyltti.
Ajovarusteissa pidempi rämpiminen oli melko lämpöistä, koska aurinko paistoi. Viileän aamun jälkeen nousi lämpötila 23,3C asti! Vasta päivän lopuksi tuli pilviä taivaalle.
Olimme tänään oikeassa paikassa!
Yksi rintama häipyi itään ja toinen tuli lännestä tilalle.
Kun pysyttelimme Helsingistä noin 50 km itään tai vaikkapa länteen oli sää
tällä rajatulla aluella taattu.
Tässä alueen valinnassa onnistuimmekin erittäin hyvin.
Nyt täytyy mainita keväällä ostamistani Richa Kart Evolution ajokengistäni, että nämä osoittautuivat erinomaisiksi vaellus ja rämpimis ja kiipeämis kengiksi. Pohjissa oli todella hyvä pito kalliolla.
Pysähdyimme tähän kohtaan evästauolle.
Tämä kulunut pöytä ja penkit kelpasivat hyvin meille eväitä ajatellen. Tuo "olevinaan muka grilli", kaipaisi hävityksen, koska saarella on parempiakin nuotiopaikkoja.
Karmea nokikasa ei paljoa silmiä ilahduttanut.
Taukopaikkana tämä on hyvä, mutta tämä lahti on turhan matala uimiseen.
Linlo on rauhallinen saari, jossa ei juuri turisteja näkynyt, vain muutama kalastaja nähtiin matkan varrella. Kalastajat ovatkin hiljaista ja rauhallista väkeä. Emme kaipaa mitään melua ja mekastusta lähellemme.
Saari on sen verran iso, että meiltä jäi suurin osa näkemättä. Sanoisin, että tänne kannattaa tulla keveimmillä varusteilla, ja kartan kanssa. Sekä riitävät eväät mukana, koska täällä ei ole mitään palveluita. Niin ... laiskojen ei kannata tänne tulla. Etäisyydet ovat pitkiä ja polut kapeita, kosteita tai rytöisiä.
Meille hyvä ... muille ei ehkä niinkään.
Ps. Akkunipan tilapäis korjaus toi minut kotiin ja ongelmitta takaisin tallille, jossa korjasin vian välittömästi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti