lauantai 12. huhtikuuta 2014

Nord-Lock

Laitoimme tänään Akin HD:n ajokuntoon ja toimme pyörän Helsinkiin.
Pyörää talvilevolle viedessämme huomasimme pakoputken muttereiden pudonneen sylinteristä.
Etumaiset olivat vielä paikoillaan, joskin todella löysällä.
Nyt oli talvi aikaa miettiä millä saisimme putket pysymään paikoillaan.
Törmäsimme eräällä HD saitilla, siihen että tämä sama ongelma oli muillakin.
Vastaus ongelmaan on Nord-Lock lukkoprikat.





















Teknisesti ne tulevat näin ...
















Nord-Lock omilta sivuilta voi lukea lisää asiaa.

http://www.nord-lock.com/fi/#

Kuinka operaatio suoritettiin :
Jotta pääsisi käsiksi pultteihin piti ensin irrottaa pakoputken lämpösuojat edestä ja takaa.
Takimmainen lähti helpolla, mutta etumaisessa oli joku asentanut keskimmäisen kiinnikkeen väärinpäin.
Siihen ei tahtonut millään päästä käsiksi, mutta lopulta tuo onnistui.
Takimmaiseen sylinteriin pääsi helpolla laittamaan Nord-Lock prikat ja mutterit paikoilleen.
Etumaiseen sylinterin muttereihin ei tahtonut millään päästä käsiksi. Koska pyörän runko on tiellä. Tilaa ei ollut tarpeeksi oikein millekään työkaluille.
Saimme lopulta keploteltua lähes irralleen löystyneet mutterit pois.
Korvasimme ne tällä uudella systeemillä ja kiristimme ne momenttiin .
Sitten laitoimme pakoputken lämpösuojat paikoilleen .
Etummaisen lämpösuojan keskimmäisen kiinnikkeen muistimme kääntää oikein päin.
Se helpotti kovasti asennustöitä.
Laitoimme akun paikoilleen ja koekäynnistimme pyörän. Kaikki tuntui hyvältä.
Aki ajoi lopuksi pienen koeajon. Kaikki oli OK.

Ainakin nyt näytti kaikki toimivan hyvin ja pyörän mölyt olivat kurissa.
Pyörä toimi nyt paremmin, koska se oli pienelle pakovastukselle säädetty aikaisemmin.
Hd:n alavääntö oli paljon parempi.

Jatkossa nähdään kuinka käy.
Mutta varmasti tämä on parempi, kuin HD:n oma prikaton viritelmä.
Näitä on moni HD mies suositellut.

Ps.  Jälki kirjotus : Nyt näitä voi ostaa helposti Motonetistä.
http://www.motonet.fi/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti