lauantai 21. toukokuuta 2016

Högberget

Tänään ajomme suuntautui länteen, koska idässä satoi vettä kaatamalla. Ensimmäinen oli Högberget Kirkkonummella. Paikan löysimme helpolla, mutta polkuja sekä parkkipaikkoja oli harvassa. Niinpä jätimme pyörät tien varteen ja valmistauduimme rämpimään kuumien varusteiden kanssa metsässä.

Pääsimme pientä polkua pitkin jyrkän kallion reunalle, josta löysimme huonon reitin ylöspäin.
Ylhäällä oli onneksi tasaisempaa. Nousua riitti ja oli kuumaa ajovarusteissa. Tuli mietittyä hetkisen, että haukkasimmeko liian ison palan.
Tässä nousemme edelleen ja ylitämme pientä "rotkoa"

Tuon jälkeen oli aina vain helpompaa kiivetä. Lopulta saavutimme Högbergetin korkeimman huipun.
Tähän oli pakko jäädä puuskuttamaan hetkiseksi. Näköalat olivat kyllä hienot. Ilmakin oli huipulla vähän viileämpää.

Koska tämä ei nyt ollut varsinainen kohteemme niin lähdin tiedustelemaan seuraavaa laskeutumis reittiä meille. Högbergetin kallion reuna on jyrkempi toiselta puolelta. Suoraan emme voineet kulkea.

Tässä Högbergetin toinen matalampi laki.

Aki saapui myös toiselle laelle.
Neuvottelimme myös hieman reitin jatkostaa tässä kohtaa.

Päädyimme jatkamaan kulkuamme jyrkänteen vuoksi kiertäen kohti seuraavaa etappiamme.