sunnuntai 11. syyskuuta 2016

Kuhakoski ja tulvauoma

Kosken rantaa voi kulkea kummalta puolelta tahansa sillan vuoksi, niin teimme tietenkin juuri niin.
Tässä minä olen "kosken keskellä" putousten pärske sumussa märällä kalliolla. Koska nyt oli kuivaa niin vesi virtaa vain minun vasemmalta puolelta. Mutta jos on vähänkin satanut, niin silloin se virtaa myös minun oikealta puoleltani.
















Tässä tämä kyseinen oikeanpuolinen tulvauoma. On aika lähellä, ettei vesi tule minun päälleni tuosta suoraan.
















Tämä on kiinnostava kohta siksi, että tuohon on syntymässä hiidenkirnu. Joku pöhkö on lienee hävittänyt tuota montusta jauhinkivet. Puolivalmista kirnua näkee harvoin.


















Tässä Aki mittatikkuna  kirnu montussa.
















Matkan sää oli hieno ja täysin aurinkoinen. Hikoilimme ja ilma oli 21,5C. Palumatkalla Helsinkiin törmäsimme kamaliin pilviin ja jäiseen ilmaan vain 16C !
Että osasi olla outoa paikallis säätä. Toki syksy on tulossa.
Tällä kertaa ajoimme vain 158km. Mutta sekin oli hyvästä. Retki oli mukava.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti